HansLab wrote:My name is Hans, and together with my flying-buddy we're planning to build us an AeroVee driven Wayex.
I've just finished the build of my Kitfox Classic IV (Rotax 912, IVOprop. Have a look at
http://kitfoxclassiciv.blogspot.nl) and I just loved the build. Now we'd like to build an all-metal plane, preferably one that is slightly faster than the Kitfox.
I hope to read lots of stories from all of you, and to put lots of questions in here, myself.
Greets,
For the occasion, I'm going to do this one in Dutch (just this once):
Hallo Hans,
Welkom op het forum.
Ik ben Belg maar ik woon ondertussen al 8 jaar in Australiё.
Een goeie 5 jaar geleden ben ik begonnen aan m’n Sonex en ik ben nu bezig aan de laatste loodjes (die zoals steeds het zwaarst wegen).
De Sonex (en Waiex) zijn leuke vliegtuigen om te bouwen and mee te vliegen.
In tegenstelling to the RV’s kan je de Sonex bijna volledig op je ééntje bouwen, geen hulp nodig om de rivetted te “bucken” bvb.
De plannen zijn heel duidelijk en gemakkelijk te volgen.
Mijn project is grotendeels “scratch built” maar zoals ik begrepen heb zal je in Nederland enkel de optie hebben om een kit te bouwen.
Als je vragen hebt aarzel niet om mezelf of anderen op het forum te contacteren, iedereen hier is zeer behulpzaam.
Tech support bij Sonex is ook uitstekend, bijna elke vraag wordt binnen de 24 uur beantwoord.
Je kan mijn project volgen op m’n kitlog pagina als je wilt, de link staat in m’n onderschrift, daar vind je trouwens ook een link naar m’n VW forum.
Nogmaals welkom op het forum.
M.v.g.
Michael